International handicapdag 2022 fejrer fællesskaber

I år markerer Dansk Handicap Forbund den internationale handicapdag med en særlig hyldest til fællesskabet i dets mange former.

3. december 2022

I Dansk Handicap Forbund gør vi meget ud af at fortælle om det netværk af mennesker, som har skabt og driver forbundet – uden det intet forbund.

Landsformand Susanne Olsen har ofte forklaret, at netværket består af mennesker med funktionsnedsættelser i mange forskellige afskygninger, men det er faktisk ikke så vigtigt:

”Det, der gør Dansk Handicap Forbund unikt, er alle vores medlemmer. Derfor glæder vi os over, at mange handicaporganisationer i Danmark i år fejrer dagen med et fokus på fællesskaber – for det er netop fællesskabet, som udgør Dansk Handicap Forbund. I mange forskellige former og facetter.”

• I 1992 indførte FN, at 3. december skulle være FN’s årlige internationale handicapdag for at skabe opmærksomhed om og fremme forståelsen af handicap, med det mål at sikre og forbedre rettigheder og forhold for mennesker med funktionsnedsættelser.

Ny netværksgruppe for forældre med handicap

Arbejdsmarkedsprisen 2022 går til Wolturnus